Veilig Thuis is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor jezelf, maar ook als je je zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kun je een beroep doen op Veilig Thuis; ook als professional. Of je nu vragen en vermoedens hebt, of het zeker weet. Je zorgen delen is een belangrijke eerste stap. 

 

Wat gebeurt er als je Veilig Thuis belt?

  • Je belt gratis 0800-2000 en krijgt een medewerker aan de lijn.

  • De medewerker luistert naar je verhaal, stelt vragen en beantwoordt jouw vragen.

  • De medewerker kijkt samen met jou of er iets is wat jij zelf kunt doen.

  • Komen jullie tot de conclusie dat de situatie te lastig is? Dan kan de medewerker van Veilig Thuis je helpen om een melding te maken van je vermoedens.

  • Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverlener, zodat het gezin geholpen kan worden.

  • Als je melding maakt, vertelt Veilig Thuis wat er met de melding gaat gebeuren.

 

Is je situatie levensbedreigend? Bel dan altijd 112.